Wstęp
Niełatwo w dzisiejszych czasach zachęcić młodzież do zainteresowania się literaturą czy jakąkolwiek inną dziedziną kultury. Myślę, że znalazłam sposób, by ułatwić ten kontakt młodych ze sztuką poprzez obranie takiego kierunku zajęć koła, by niejako mimochodem uczestnicy zajęć zdobyli elementarną wiedzę na temat specyficznej dziedziny twórczości, jaką jest satyra. Jednocześnie chciałabym wykorzystać we właściwym kierunku tę charakterystyczną skłonność młodego pokolenia do krytycznego i sceptycznego nastawienia wobec otaczającej rzeczywistości. O atrakcyjności tego programu decyduje, moim zdaniem, fakt, że jego szczytne cele i zadania realizować się będą w toku zajęć mających charakter w dużej mierze zabawowy, co w oczach współczesnej młodzieży poczytywane jest za ogromną zaletę. Mam więc nadzieję, że proponowany program spotka się z dużym zainteresowaniem uczniów, a ich entuzjastyczny udział w zajęciach stanie się podstawą działań rozwijających twórcze myślenie.
|